4 érv amiért érdemes mandulát fogyasztani

A mandula az egyik legnépszerűbb magféle a világon, s ez nem véletlen; gazdag az egészséges zsírokban, antioxidánsokban, vitaminokban és ásványi anyagokban.

Íme 9 ütős érv, amiért mindenképp érdemes mandulát fogyasztanod:

1) A mandula egy ehető magféle mely nemes egyszerűséggel a mandulafán terem, legnagyobb előállítója pedig az USA. A boltban kapható mandula héjazott, és általában pörkölt vagy nyers formában kapható, feldolgozva pedig tejként, pasztaként, olajként vagy akár vajként is forgalmazzák.

A mandulának rendkívül jó a tápanyag értéke:

  • Rost: 3.5 gramm
  • Protein: 6 gramm
  • Zsír: 14 gramm
  • E-vitamin: 37%-a a napi ajánlott mennyiségnek
  • Magnézium: 20%-a a napi ajánlott mennyiségnek

Ezeket mindösszesen 28 gramm mandula fogyasztásával vihetjük be a szervezetünkbe, amely csak 161 kalóriát tartalmaz.

2) A mandula csökkenti az LDL koleszterin szintjét (csak úgy, mint a csokoládé)

Ahogy az előző cikkünkben már bemutattuk, az LDL a „rossz” koleszterinként ismert, amely szerepet játszik többek között a szívbetegségek kialakulásában is. Az LDL szintjének csökkentése és szinten tartása érdekében érdemes napi szinten mandulát fogyasztani, beiktatva az étrendünkbe, például tízórai gyanánt.

3) A mandula segít a vércukorszint karbantartásában

A diófélék többsége megfelelő szénhidrát értékkel rendelkezik, emellett pedig rengeteg egészséges zsírt, rostot és fehérjét tartalmaznak, így tökéletes választás cukorbetegek és inzulinrezisztenciások számára. Nem elhanyagolandó magas magnézium tartalmuk sem, mely egy olyan ásványi anyag, ami több, mint 300 testünket érintő folyamatban vesz részt, és segíti annak működését.

Egy érdekes tény, hogy a 2-es típusú cukorbetegnél 28-35%-ban mutatható ki magnézium hiány, amelynek pótlásával javítható az inzulin érzékenység, és az inzulinrezisztenciásoknál is megfigyelhető javulást mutattak ki a magnézium pótlásával. Ez tehát azt is jelentheti, hogy az olyan magas magnézium tartamú ételek, mint a mandula fogyasztásával megelőzhető a 2-es típusú cukorbetegség és a metabolikus-szindróma kialakulása.

4) A mandula eltelít

Mivel – ahogyan már említettük – a mandula magas fehérje és rost tartamú magféle, jól telít. Ez azért is fontos mert a tanulmányok azt mutatják, hogy megfelelő étkezésként beiktatva segítenek a túlevés megakadályozásában, és az egészséges életmód kialakításában. Egy 137 fős résztvevővel 4 héten keresztül tartó kutatás alkalmával például kimutatták, hogy csupán 43 gramm mandula fogyasztásával csökkent a résztvevők étvágya.

Összefoglalva tehát, a mandula egy olyan alapot adhat az étrendünknek, amellyel csökkenthetjük az étvágyunkat, a vércukorszintünket és a vérnyomásunkat és a koleszterinszintünket is, miközben egészségeset és finomat is eszünk.

Kell ennél több?

Igen! Ugyanis mi mindemellett több formában is tudjuk számodra biztosítani a napi mandula bevitelt: joghurtos, csokoládés, füstölt vagy akár sós karamellás bevonattal is megrendelheted a webshopunkon keresztül! Rendeld meg ma, és próbáld ki milyen egészségesen és finomat étkezni. 😉

Írj Kommentet

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Shopping Cart