makadám dió

Minden a makadámdióról

A makadámiadió olyan diófélék, amelyek finom, vajas ízűek és krémesek.Az Ausztráliában őshonos makadámiafákat ma a világ különböző pontjain termesztik, például Brazíliában, Costa Ricában, Hawaiin és Új -Zélandon.A legtöbb dióhoz hasonlóan a makadámiadió gazdag tápanyagokban. Ezenkívül számos egészségügyi előnyt nyújthatnak számunkra, beleértve a jobb emésztést, a szív egészségét, a testsúly és a vércukorszint stabilizálását.

1. A makadámdió tápanyagban gazdag

A makadámia dió kalóriadús dió, amely gazdag egészséges zsírokban, vitaminokban és ásványi anyagokban.

28 grammra levetítve:

Kalória: 204

Zsír: 23 gramm

Fehérje: 2 gramm

Szénhidrát: 4 gramm

Cukor: 1 gramm

Rost: 3 gramm

Mangán: a napi érték 58% -a

Tiamin: a napi ajánlott mennyiség 22% -a

Réz: a napi ajánlott mennyiség 11% -a

Magnézium: a napi ajánlott mennyiség 9% -a

Vas: a napi ajánlott mennyiség6% -a

B6 -vitamin: a napi ajánlott mennyiség 5% -a

A makadámdió egyszeresen telítetlen zsírokban is gazdag, olyan típusú zsír, amely javíthatja a szív egészségét azáltal, hogy csökkenti a teljes és az LDL (rossz) koleszterin szintjét.

Ezek a diófélék kevés szénhidrátot és cukrot tartalmaznak, és mérsékelt rosttartalommal rendelkeznek, így alkalmasak arra, hogy a vércukorszintet ne dobják meg, ezáltal nem alakul ki falási roham és éhségérzet, nem beszélve arról, hogy cukorbetegek által is fogyasztható dióféle.

2. Tele van antioxidánsokkal

A legtöbb dióhoz hasonlóan a makadámdió is kiváló antioxidáns forrás.

Az antioxidánsok semlegesítik a szabad gyököket, amelyek instabil molekulák, amelyek sejtkárosodást okozhatnak, és növelik az olyan betegségek kockázatát, mint a cukorbetegség, az Alzheimer -kór és a szívbetegségek.

Ezenkívül a makadámdió a legmagasabb flavonoid szinttel büszkélkedhet az összes fa dió közül. Ez az antioxidáns leküzdi a gyulladást és segít csökkenteni a koleszterinszintet.

Ezenkívül ez a dió tokotrienolokban gazdag, az E -vitamin egyik formája, amely antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, és segíthet csökkenteni a koleszterinszintet. Ezek a vegyületek akár védelmet nyújthatnak a rák kialakulása ellen is.

3. Csökkentheti a metabolikus szindróma kialakulásának kockázatát

A metabolikus szindróma olyan kockázati tényezők csoportja, beleértve a magas vércukorszintet és koleszterinszintet, amelyek növelik a stroke, a szívbetegségek és a 2 -es típusú cukorbetegség kockázatát.

A kutatások azt mutatják, hogy a makadámdió védhet mind a metabolikus szindróma, mind a 2 -es típusú cukorbetegség ellen.

Például egy közelmúltban elvégzett vizsgálat összekapcsolta a dióban gazdag étrendet, beleértve a makadámdiót is, az éhomi vércukorszint csökkentésével.

A felülvizsgálatban szereplő étrendben az emberek napi 28–84 gramm diót fogyasztottak. Jelentősen javult a hemoglobin A1c szintje, amely jelzi a hosszú távú vércukorszint-szabályozást.

4. Elősegítheti a fogyást

Annak ellenére, hogy gazdag a kalóriákban, a makadámdió segíthet a fogyásban.

Ez részben magyarázható a fehérje- és rostmennyiségével, amelyek csökkentik az éhséget és elősegítik a teltségérzetet.

A kutatások továbbá azt mutatják, hogy a dióban lévő zsírok egy része az emésztés során a dió rostfalában maradhat. Így a makadámdió és más diófélék kevesebb kalóriát biztosíthatnak a szervezet számára, mint azt korábban gondolták.

5. Egyéb lehetséges előnyök Az új kutatások azt sugallják, hogy a makadámdió néhány további egészségügyi előnnyel járhat, többek között: Rákellenes tulajdonságokkal rendelkezik. A makadámdió flavonoidokat és tokotrienolokat tartalmaz, növényi vegyületek, amelyek kémcsöves vizsgálatok szerint segíthetnek a rákos sejtek elleni küzdelemben vagy elpusztításban. Azonban további kutatásokra van szükség.Az agy egészségének javítása. A kémcsöves és állatkísérletek azt mutatják, hogy a tokotrienolok az agysejteket is megvédhetik az olyan állapotoktól, mint az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór.Élettartam növelése. A diófélék rendszeres fogyasztása, beleértve a makadámdiót is, körülbelül egyharmadával csökkentheti az idő előtti halál kockázatát.

6. Könnyen beilleszthető az étrendedbe

A makadámdió a legtöbb szupermarketben megtalálható, de online is rendelhető, például ITT az Aszalt Finomságok webshopján is. Sokoldalú és könnyen beépíthető a legtöbb diétába.

Általában a nyers makadámdió a legegészségesebb forma. A szárazon pörkölt termékek jó alternatívát jelentenek.

Nassolhatsz egész makadámdiót, őrölheted és szórhatod levesekre és meleg ételekre, vagy remek alternatíva lehet a krutonra a salátákban.

A makadámdióból készült vaj egy másik módja annak, hogy felhasználd ezt a diófélét. A mogyoróvajhoz hasonlóan kenhető kenyérre, kekszekre és gyümölcsszeletekre, vagy hozzáadható zabpehelyhez vagy joghurthoz.

Végül ezeket a diókat áztathatjuk és pépesre őrölhetjük, hogy tejmentes sajtot vagy tejet kapjunk. Ez a paszta alapul szolgálhat különféle desszertekhez is.

A makadámdiót szobahőmérsékleten egy -öt hónapig lehet tárolni, ideális esetben légmentesen záródó edényben. Ha hűtőszekrényben tárolod őket, még tovább – akár egy évig is – felhasználhatod.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/macadamia-nuts#TOC_TITLE_HDR_9

Írj Kommentet

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Shopping Cart